נפחות יצירת חפצים ממתכת ועיצובם. נפחים עובדים בעיקר עם ברזל לסוגיו ופלדה.

הנפחות – עבר והווה


הנפחות נחשבה בעבר כמקצוע מבוקש ומוערך ושמעם של נפחים טובים יצא למרחוק. נפוצות העיסוק בולטת בהסתכלות על שמות משפחה המסמלים את מקצוע הנפחות המוכרים לכולנו כגון שמידט, סמית', פרייר, פררה ועוד. בעקבות ההתפתחות התעשייתית החל מהמאה ה 19 ופיתוח שיטות עבוד ברזל ופלדה ממוכנות, איבד מקצוע הנפחות מיוקרתו כפרנסה, אך תפס לו מקום מכובד כתחום עיסוק פנאי.

את שיטות העיצוב בברזל ניתן ללמוד בקורס נפחות מודרנית כמו גם בסדנאות ממוקדות. קורס נפחות מודרנית נעשה  בהנחיית מדריך מקצועי וכולל והתנסות מעשית בנפחות ברזל, במקביל ללימוד השיטות לעיצוב הברזל. קורס נפחות מודרנית  הוא סדרה של מפגשים בני שלוש שעות, בהם נלמדים יסודות הנפחות ושיטות העבודה עם הברזל.

קורס נפחות מודרנית  - מה לומדים?

בקורס נפחות לומדים, כאמור, שיטות עבודה עם ברזל, גם מסורתיות וגם מודרניות .
בתחום הקלאסי נלמדות בקורס שיטות לעיבוד הברזל בחום, תוך שימוש במבערים ותנור. בתחום המודרני נלמדות שיטות חיבור כמו ריתוך והלחמה, חיתוך במכשיר פלזמה ובמבער, שימוש בכלים ומכשירים ועוד.


למי מתאים קורס נפחות מודרנית?

קורס נפחות מודרנית לפיסול ויצירה בברזל מתאים לכל מי ששואף לעסוק ביצירה בחומר זה. העיסוק בברזל יכול להיות אמנות, אומנות, ושניהם יחד. הברזל יכול לשמש ליצירת פסלים מופשטים או פיגורטיביים, מעקות, סורגים, שולחנות, כיסאות, אהילים וחפצי נוי מכל הסוגים. כל יוצר מעניק לעבודותיו נגיעה אישית המייחדת אותן. ברזל הוא חומר קשה יחסית, חזק ודומיננטי, אך עבודת נפחות מקצועית וקצת מעוף, הופכים אותו לחומר עדין ומושך למראה ומגע.